Zaujímavá diéta 5:2

Držať diétu počas dlhej doby môže byť natoľko unavujúce, že sa u človeka začnú prejavovať tendencie chudnutie vzdať alebo aspoň diétu nedodržiavať podľa stanoveného plánu. Ak by ale existovala diéta, ktorá umožňuje jesť normálne a len pár dní držať diétu, hneď nastáva možnosť väčšieho úspechu.

Práve takéto diéty s odľahčujúcimi dňami sú v poslednej dobe v kurze. Medzi jednu z najviac obľúbených patrí aj diéta 5 : 2. Celkom nedávno britský novinár a lekár Michael Mosley takúto novú diétu vytvoril. Jej hlavnými prednosťami je účinnosť, pričom nie je natoľko drastická, ako iné diéty. Jedná sa o diétu 5 : 2, ktorá je založená na tom, že päť dní môže jesť človek normálne a dva dni drží diétu. 

Pravidlá diéty a možnosti schudnutia?

Táto diéta sa stala veľmi populárna po tom, čo si ju obľúbili viaceré celebrity nielen vo Veľkej Británii, ale aj aj vo svete, ako napr. známa herečka Jennifer Aniston, modelka Miranda Kerr atď.), V obľúbenosti jej pridali aj knihy vydané od iných autorov a začali sa predávať aj rôzne prípravky k tejto diéte, či stále sa objavujúce nové recepty.

Čo je to tých 5 : 2?

Diéta päť ku dvom je zaujímavý diétny plán, ktorý pomáha schudnúť. Hlavnou podmienkou diéty 5 : 2 je päť dní jesť normálne, ale neprejedať sa a dva dni jesť veľmi striedmo. Ak človek bude dodržiavať diétny plán a neprejedať sa v normálnych dňoch, môžu ženy schudnúť za týždeň 0,45 kg a muži o niečo viac. V prípade, že si človek pomôže aj cvičením, môžu sa tieto straty na telesnej hmotnosti aj zdvojnásobiť.

Podľa Dr. Mosleyho je prerušované hladovanie účinnejšie, pretože počas neho dochádza k oprave poškodených buniek, k čomu je potreba viac energie. Hladovanie totiž nie je len o tom, že človek schudne nežiaduce kilogramy, ale zároveň robí viac pre svoje zdravie, ak je hladovanie kontrolované. Podľa štúdií majú hladovky vplyv na zníženie krvného tlaku, cukru v krvi či pôsobia ako prevencia rôznych ochorení.

Dva dni striedmeho stravovania

Počas týždňa má človek počas tejto diéty držať dva dni, ktoré ale nejdú hneď za sebou, striedmejšie (pôstne) stravovanie. Energetický príjem žien by nemal byť vyšší ako 2 100 kJ (500  kcal) a u mužov 2 520 kJ (600kcal). Tento príjem predstavuje štvrtinový príjem odporúčaného energetického denného príjmu.

Počas tohto hladovania smie človek zjesť toľko porcií, koľko chce, no nesmie prekročiť stanovený energetický príjem. Môže mať dokonca iba jednú porciu jedla denne, alebo aj päť. Ideálne dni na hladovanie sú pondelok a štvrtok, ale je možné si ich upraviť podľa seba, pracovných povinnosti, čí športových aktivít. Víkend by ale rozhodne nemal byť určený na tieto dní, pretože podľa prieskumov sú práve sobota a nedeľa najčastejšie dní nedodržania stravovacieho plánu.

Počas týchto dní by sa mali najviac konzumovať bielkoviny (mäso, ryby, mliečne výrobky), zelenina, strukoviny, vajcia, ovocie a polievky. Vďaka tomu, že je najvhodnejšie nízko kalorické jedlo, môže sa ho zjesť väčšie množstvo. Počas pôstu je nevhodné jesť polotovary, sladkosti, pečivo a alkohol, no jedálniček nie je presne daný.

Naposledy zmenené 05/01/2016

Share this article

About Author

verban
Pre písanie komentárov sa prihláste

O nás

Vítame Vás na stránkach magazínu ludsketelo.sk na ktorých vás čaká mnoho zaujímavých v niektorých situáciách až neoceniteľných rád a informácií

Zaujimavosti

NOVINKY EMAILOM

Novinky prednostne priamo na Váš email