Diéta na zníženie cholesterolu

Diéta na zníženie hladiny cholesterolu nieje prioritné určená na chudnutie, aj keď o nej hovoríme ako o diéte. Jej cieľom je predovšetkým odbúranie vysokej hladiny cholesterolu z krvi, no pri dodržiavaní zásad stravovania sa predpokladá aj úbytok telesnej hmotnosti.

Ako táto diéta funguje?

Dôležité je začať diétu výberom cieľovej úrovne kalórií. Ak jediným záujmom je zníženie LDL cholesterolu, cieľom je 2.500 kalórii denne u mužov a 1800 kalórii u žien. Je dôležité kontrolovať príjem z nasýtených tukov na menej ako 7 percent denných kalórií, čo znamená jesť menej jedál s vysokým obsahom tuku, ako mliečne výrobky, tučné mäso, napr. udeniny. Nekonzumovať viac ako 200 miligramov cholesterolu z potravy denne. Ak po šiestich týždňoch hladina LDL cholesterolu neklesne približne o 8 až 10 percent, je potrebné pridať do stravy 2 g rastlinných stanolov alebo sterolov a 10 až 25 g rozpustnej vlákniny každý deň. Rozpustná vláknina a rastlinné stanoly a steroly pomáhajú blokovať vstrebávanie cholesterolu z tráviaceho traktu, ktorý pomáha znižovať LDL. Stanoly a steroly sa nachádzajú v rastlinných olejoch a niektorých typoch margarínu, je možné ich kúpiť aj ako doplnky stravy. Dôležitá je konzumácia veľa ovocia, zeleniny, celozrnných výrobkov, nízkotučných, alebo odtučnených mliečnych výrobkov, ryby a hydinu bez kože. Ako presne dodržiavať tieto zásady je už na človeku samotnom, aj keď sú k dispozícii vzorové stravovacie plány.

Príjem mäsa by sa mal udržiavať na minime, a to nie viac ako 250g denne, ak už mäso tak hydina, alebo morčacie bez kože, alebo ryba. Jesť dve až tri porcie denne s nízkym obsahom tuku, ako nízkotučné mliečne výrobky, ovocie, zeleninu, celozrné pečivo, obilniny, ryžu a iné.

Cieľom diéty načo netreba zabúdať nieje strata telesnej hmotnosti, hoci v prípade, takéhoto zdravého stravovanie je tu na to predpoklad, hlavným cieľom je odbúranie tzv. zlého cholesterolu z krvi. Pri správnom dodržiavaní tejto diéty by malo dôjsť k zníženiu hladiny cholesterolu o 8 až 10 percent za šesť týždňov.

Táto diéta bola vytvorená pre celkové zlepšenie zdravia srdca, ktorá môže znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení. Kľúčom je odbúranie tukov, najmä nasýtených tukov. Nasýtené mastné kyseliny, ako tučné mäso, mlieko a mliečne výrobky a vyprážané potraviny obsahujú zlý cholesterol, ktorý zvyšuje riziko srdcového infarktu a mozgovej mŕtvice. Výskum ukazuje, že vo všeobecnosti, nízkotučné diéty majú sklon k podpore chudnutia. Takéto striktne obmedzenie denného príjmu cholesterolu v potrave a zvýšený príjem vlákniny, môže pomôcť ľuďom zvládať vysoký cholesterol, a to často bez akejkoľvek medikácie.

Čo stojí táto diéta?

Človek musí jesť stále, a takéto stravovanie nie je ničím výnimočným. Jesť zdravo neznamená jesť draho, takže v prípade tejto diéty náklady nemusia nutne znamenať zvýšené výdaje na stravu.

Naposledy zmenené 30/05/2016

Share this article

Označené v
Viac z tejto kategórie: « Diéta pre násťročných

About Author

Super User
Pre písanie komentárov sa prihláste

O nás

Vítame Vás na stránkach magazínu ludsketelo.sk na ktorých vás čaká mnoho zaujímavých v niektorých situáciách až neoceniteľných rád a informácií

Zaujimavosti

NOVINKY EMAILOM

Novinky prednostne priamo na Váš email